Astènia primaveral, Respira profund

Aquestos dies entrem a la primavera amb tot els canvis que suposa tant bons com dolents. Hi ha gent que és mes sensible a ells bé sigui per que té més sensibilitat al·lèrgica, perquè està passant per un procés que l’ha debilitat (físic o emocional) o perquè sóc sensible als canvis com són per exemple, el canvi horari que precisament es fa en aquesta època.

                Quins símptomes dona l’astènia primaveral? Molts i ben diferents. Aquí els tens

  •  Cansament, somnolència i falta d’energia
  •  Irritabilitat, ansietat
  • Problemes de concentració, falta de motivació
  • Cefalees
  • Disminució de la libido

És un procés passatger però amb el següent consell en pots minimitzar i força aquestos canvis que estàs sentint

Respira i fes-ho profund. Perquè? Doncs perquè la respiració profunda activa la síntesi d’òxid nítric que un dels efectes que té és la  vasodilatació, per tant, millores la circulació en general i amb això l’arribada d’oxigen a tots els teixits del cos. Aquest efecte es dona si ho fas pel nas ja que és als sinus nasals on es dona aquest estímul.

Quantes vegades? Molt simple 3 cops al dia de 10-15 respiracions, i repeteixo, ben profundes. Has de fer-la màxima, que s’expandeixi bé el tòrax. En 2-3 dies hauries de notar els canvis, i així, una malestar que et pot durar de dos a tres setmanes pots fer que tan sols te’n duri una. Si notes canvi cal que això ho segueixis fent uns 10 dies.

Els beneficis d’aquest consell van encara més enllà ja que la respiració profunda, a més a més, afavoreix:

  • La relaxació dels músculs de la columna vertebral.
  • La funció del múscul diafragma.
  • El trànsit intestinal.
  • El retorn venós i limfàtic.

T’animem a que ho posis en pràctica i de ben segur que et sentiràs millor.

Sergi Rull